Притча Лк.16:1-14 применительно к современной действительности. Кто они, современные домоуправители...
Лк.16:1 [Зач. 80.] Глаго́лаше же ко ученико́мъ свои́мъ: человѣ́къ нѣ́кiй бѣ́ бога́тъ, и́же имя́ше приста́вника: и то́й оклевета́нъ бы́сть къ нему́, я́ко расточа́етъ имѣ́нiя его́.
Лк.16:2 И пригласи́въ его́ рече́ ему́: что́ се́ слы́шу о тебѣ́? возда́ждь отвѣ́тъ о приставле́нiи домо́внѣмъ: не возмо́жеши бо ктому́ до́му стро́ити.
Лк.16:3 Рече́ же въ себѣ́ приста́вникъ до́му: что́ сотворю́, я́ко госпо́дь мо́й отъе́млетъ строе́нiе до́му от мене́? копа́ти не могу́, проси́ти стыжу́ся:
Лк.16:4 разумѣ́хъ, что́ сотворю́, да егда́ отста́вленъ бу́ду от строе́нiя до́му, прiи́мутъ мя́ въ до́мы своя́.
Лк.16:5 И призва́въ еди́наго кого́ждо от должни́къ господи́на своего́, глаго́лаше пе́рвому: коли́цѣмъ до́лженъ еси́ господи́ну моему́?
Лк.16:6 О́нъ же рече́: сто́ мѣ́ръ {ва́ть [βάτος, т. е. мѣ́ръ]} ма́сла. И рече́ ему́: прiими́ писа́нiе твое́, и сѣ́дъ ско́ро напиши́ пятьдеся́тъ.
Лк.16:7 Пото́мъ же рече́ друго́му: ты́ же коли́цѣмъ до́лженъ еси́? О́нъ же рече́: сто́ мѣ́ръ пшени́цы. И глаго́ла ему́: прiими́ писа́нiе твое́, и напиши́ о́смьдесятъ.
Лк.16:8 И похвали́ госпо́дь до́му строи́теля непра́веднаго, я́ко му́дрѣ сотвори́: я́ко сы́нове вѣ́ка сего́ мудрѣ́йши па́че сыно́въ свѣ́та въ ро́дѣ свое́мъ су́ть.
Лк.16:9 И а́зъ ва́мъ глаго́лю: сотвори́те себѣ́ дру́ги от мамо́ны непра́вды, да, егда́ оскудѣ́ете, прiи́мутъ вы́ въ вѣ́чныя кро́вы.
Лк.16:10 [Зач. 81.] Вѣ́рный въ ма́лѣ, и во мно́зѣ вѣ́ренъ е́сть: и непра́ведный въ ма́лѣ, и во мно́зѣ непра́веденъ е́сть.
Лк.16:11 А́ще у́бо въ непра́веднѣмъ имѣ́нiи вѣ́рни не бы́сте, во и́стиннѣмъ кто́ ва́мъ вѣ́ру и́метъ?
Лк.16:12 И а́ще въ чуже́мъ вѣ́рни не бы́сте, ва́ше кто́ ва́мъ да́стъ?
Лк.16:13 Никі́й же ра́бъ мо́жетъ двѣма́ господи́нома рабо́тати: и́бо или́ еди́наго возненави́дитъ, а друга́го возлю́битъ: или́ еди́наго держи́тся, о друзѣ́мъ же нерадѣ́ти на́чнетъ: не мо́жете Бо́гу рабо́тати и мамо́нѣ.
Лк.16:14 Слы́шаху же сiя́ вся́ и фарисе́е, сребролю́бцы су́ще, руга́хуся ему́.
Толкования экзегетов:
Гладков Б.И.
Притча эта считается самой трудной для толкования, настолько трудной, что некоторые толкователи совсем отказываются от объяснения ее и думают, что заключительное изречение Господа могло быть искажено переписчиками.
Феофан Затворник святитель
Толкование на группу стихов: Лк: 16: 1-1
Некоторым любителям Писания, при чтении притчи о неправедном приставнике (управителе) вспали на сердце недоумения, показавшиеся очень затруднительными. Именно: как похвален неправедный приставник и поставлен в образец ищущим вечного спасения, как будто неправедным стяжанием можно открыть себе путь в Царствие? После сообщения нескольких замечаний, чтобы прояснить смысл указанных мест и отвратить недоумения, неизлишним показалось составить более подробное объяснение их и предложить его вниманию читающих в том предположении, что недоумения не невозможны и у других лиц, и в других местах.
Итак, толкователи видели определённые сложности в этой притче.
Толкуем применительно к современной жизни:
Лк.16:1 [Зач. 80.] Глаго́лаше же ко ученико́мъ свои́мъ: человѣ́къ нѣ́кiй бѣ́ бога́тъ, и́же имя́ше приста́вника: и то́й оклевета́нъ бы́сть къ нему́, я́ко расточа́етъ имѣ́нiя его́.
Давайте порассуждаем. Если Богатый человек, это Христос, который вручил Апостолам домостроительство Церкви, которые являются в притче приставником.... И не только Апостолы, но и все последующие после них по рукоположению своему.
Тит.1:7 Подоба́етъ бо епи́скопу безъ поро́ка бы́ти, я́коже Бо́жiю строи́телю: не себѣ́ угожда́ющу, [не де́рзу, не напра́сливу,] не гнѣвли́ву, не пiя́ницѣ, не бі́йцѣ, не скверностяжа́телну,
Имения Христовы в руках епископа, это кто? Что расточает епископ? Людей. Люди не спасаются от их управления. Чем дальше к концу, тем больше. Вот, что Христос сказал Павлу:
Ин.21:18 Ами́нь, ами́нь глаго́лю тебѣ́: егда́ бы́лъ еси́ ю́нъ, поя́сался еси́ са́мъ, и ходи́лъ еси́, а́може хотѣ́лъ еси́: егда́ же состарѣ́ешися, воздѣ́жеши ру́цѣ твои́, и и́нъ тя́ поя́шетъ, и веде́тъ, а́може не хо́щеши.
Здесь Апостол Павел, представлен, как образ духовенства последних времён.....
А ведут нас туда, куда не хочем, в экуменизм. Сие есть расточения имения Христова...
Слово "оклеветан", смотрим варианты:
Обвинён ближе по смыслу, чем оклеветан.
Лк.16:2 И пригласи́въ его́ рече́ ему́: что́ се́ слы́шу о тебѣ́? возда́ждь отвѣ́тъ о приставле́нiи домо́внѣмъ: не возмо́жеши бо ктому́ до́му стро́ити.
Что слышу о тебе, говорит богач в Притче. А слышано вот, что:
И за сей экуменизм не сможешь больше быть устроителем дома.....
|