Зафиксируем наблюдения дабы в суете не забылось открытое.
Человек мирской ищет от жизни радостей, заключённых в понятие "счастье".
Пс.50:10 Слу́ху моему́ да́си ра́дость и весе́лiе: возра́дуются ко́сти смире́нныя.
А радость Божия охватывает человека, когда он сам добровольно приносит себя в жертву Богу. Даже свою плоть. Каким образом? В Ветхом Завете люди приносили в жертву животных. Напомню, Закон:
Лев.1:1 И воззва́ Госпо́дь Моисе́а, и рече́ ему́ изъ ски́нiи свидѣ́нiя, глаго́ля:
Лев.1:2 глаго́ли сыно́мъ Изра́илевымъ, и рече́ши къ ни́мъ: человѣ́къ от ва́съ а́ще принесе́тъ да́ры Го́споду, от ското́въ и от говя́дъ и от ове́цъ да принесе́те да́ры ва́шя:
Лев.1:10 А́ще же от ове́цъ да́ръ сво́й Го́сподеви [принесе́тъ] от а́гнецъ и от ко́злищъ во всесожже́нiе, му́жескъ по́лъ непоро́ченъ да принесе́тъ и́,
Лев.1:11 и да возложи́тъ ру́ку на главу́ его́, и да зако́лютъ е́ въ странѣ́ олтаря́ къ сѣ́веру предъ Го́сподемъ: и да пролiю́тъ сы́нове Ааро́ни жерцы́ кро́вь его́ на олта́рь о́крестъ:
Лев.1:12 и да раздробя́тъ его́ на у́ды, и главу́, и ту́къ его́, и да вскладу́тъ я́ жерцы́ на дрова́ су́щая на огни́ я́же на олтари́,
Лев.1:13 и утро́бу и но́ги измы́ютъ водо́ю: и принесе́тъ жре́цъ вся́, и да возложи́тъ на олта́рь: приноше́нiе е́сть же́ртва, воня́ благоуха́нiя Го́споду.
Ныне же мы свое тело предоставляем в жертву Богу, возжигаемые Огнём Святого Духа. Агнец непорочный заколотый в жертву, это Христос. Мы же соединяясь с ним в жертве, отдаём свой тук , это наш подкожный жир, который мы накопили от сластей нашей жизни, и постом отдаём Богу, да Бог возрадуется, видя жертвенность нашу.
Напомню, что Христос Сам был ведом Духом в пустыню и постился там 40 дней. Остались за это время только кожа да кости.
И дьявол отступил от Него, и сия свобода есть радость освобождения, яко Слова Божии:
Пс.2:6 А́зъ же поста́вленъ е́смь Ца́рь от Него́ надъ Сiо́номъ, горо́ю свято́ю Его́,
Пс.2:7 возвѣща́яй повелѣ́нiе Госпо́дне. Госпо́дь рече́ ко Мнѣ́: Сы́нъ Мо́й еси́ Ты́, А́зъ дне́сь роди́хъ Тя́:
Пс.2:8 проси́ от Мене́, и да́мъ ти́ язы́ки достоя́нiе Твое́, и одержа́нiе Твое́ концы́ земли́:
Пс.2:9 упасе́ши я́ жезло́мъ желѣ́знымъ, я́ко сосу́ды скуде́льничи сокруши́ши я́.
Бог даёт костям Слово радости, слово власти и силы, ибо человек становится способен на великие дела, так что и народы силою Божию может сокрушать, сам будучи немощен:
2Кор.12:8 О се́мъ трикра́ты Го́спода моли́хъ, да отсту́питъ от мене́,
2Кор.12:9 и рече́ ми: довлѣ́етъ ти́ благода́ть Моя́: си́ла бо Моя́ въ не́мощи соверша́ется. Сла́дцѣ у́бо похвалю́ся па́че въ не́мощехъ мои́хъ, да всели́тся въ мя́ си́ла Христо́ва.
Вот от сего и Давид возрадовался, когда услыхал от Господа о заступлении, когда бродил голодный и гонимый по горам и по долам, что отощал до костей.
Пс.101:2 Го́споди, услы́ши моли́тву мою́, и во́пль мо́й къ Тебѣ́ да прiи́детъ.
Пс.101:4 Я́ко изчезо́ша я́ко ды́мъ дні́е мои́, и ко́сти моя́ я́ко суши́ло сосхо́шася.
Пс.101:5 Уя́звленъ бы́хъ я́ко трава́, и и́зсше се́рдце мое́, я́ко забы́хъ снѣ́сти хлѣ́бъ мо́й.
Пс.101:6 От гла́са воздыха́нiя моего́ прильпе́ ко́сть моя́ пло́ти мое́й.
Пс.3:6 А́зъ усну́хъ, и спа́хъ, воста́хъ, я́ко Госпо́дь засту́питъ мя́.
Пс.3:7 Не убою́ся от те́мъ люді́й, о́крестъ напа́дающихъ на мя́.
Пс.3:8 Воскре́сни́, Го́споди, спаси́ мя, Бо́же мо́й: я́ко Ты́ порази́лъ еси́ вся́ вражду́ющыя ми́ всу́е, зу́бы грѣ́шниковъ сокруши́лъ еси́.
Пс.3:9 Госпо́дне е́сть спасе́нiе, и на лю́дехъ Твои́хъ благослове́нiе Твое́.
Вот сия есть настоящая радость, радость Богоугождения, в отличие от мирской и греховной.
Покаяние без Христа невозможно. Христос есть хлеб, сшедший с Небес:
Ин.6:51 Я хлеб живой, сшедший с небес; ядущий хлеб сей будет жить вовек; хлеб же, который Я дам, есть Плоть Моя, которую Я отдам за жизнь мира.
В Ветхом Завете за преступление Адама ему было наказание от Бога:
Быт.3:17 Адаму же сказал: за то, что ты послушал голоса жены твоей и ел от дерева, о котором Я заповедал тебе, сказав: не ешь от него, проклята земля за тебя; со скорбью будешь питаться от нее во все дни жизни твоей;
Быт.3:18 терния и волчцы произрастит она тебе; и будешь питаться полевою травою;
Быт.3:19 в поте лица твоего будешь есть хлеб, доколе не возвратишься в землю, из которой ты взят, ибо прах ты и в прах возвратишься.
Поэтому и ныне Хлеб с Небес естся в поте лица всех желающих действенного Покаяния. Ибо удержать Духа Святого есть дело большого труда, во первых знания истины Слова Божия, во вторых бдения, ради цели излечения сердца от духовных болезней. Отсутствие бдения закрывает, как мы писали ранее, дверь Покаяния.
У Адама была одна Заповедь не есть от плода древа познания добра и зла. Мы же теперь познаем добро и зло во многих заповедях и в исполнении дела правды, ибо праведность от исполнения дел правды.
|