05:32
Покаяние

Зачем нужно покаяние?

 

Покаяние есть путь примирения с Богом через воплотившегося  Сына Божия Иисуса Христа.

 

2Кор.5:18 Все же от Бога, Иисусом Христом примирившего нас с Собою и давшего нам служение примирения,
2Кор.5:19 потому что Бог во Христе примирил с Собою мир, не вменяя людям преступлений их, и дал нам слово примирения.

 

Ибо человек изначально рождаясь во грехе,

Пс.50:7 Се́ бо, въ беззако́нiихъ зача́тъ е́смь, и во грѣсѣ́хъ роди́ мя ма́ти моя́.
 

водимый духами бесовскими, есть Богу как враг:

Еф.2:14 Ибо Он есть мир наш, соделавший из обоих одно и разрушивший стоявшую посреди преграду,
Еф.2:15 упразднив вражду Плотию Своею, а закон заповедей учением, дабы из двух создать в Себе Самом одного нового человека, устрояя мир,
Еф.2:16 и в одном теле примирить обоих с Богом посредством креста, убив вражду на нем.
Еф.2:17 И, придя, благовествовал мир вам, дальним и близким,

 

Покаяние есть способ встречи с Богом лицом к Лицу, способ взыскания Лица Его.

 

Пс.104:4 взыщи́те Го́спода и утверди́теся, взыщи́те лица́ Его́ вы́ну.
 

А поскольку грешники согласно Писанию погибнут от Лица Божия, когда он придёт Судить землю:

 

Пс.33:17 Лице́ же Госпо́дне на творя́щыя зла́я, е́же потреби́ти от­ земли́ па́мять и́хъ.
 

Пс.67:2 Да воскре́снетъ Бо́гъ, и расточа́т­ся врази́ Его́, и да бѣжа́тъ от­ лица́ Его́ ненави́дящiи Его́.
Пс.67:3 Я́ко изчеза́етъ ды́мъ, да изче́знутъ: я́ко та́етъ во́скъ от­ лица́ огня́, та́ко да поги́бнутъ грѣ́шницы от­ лица́ Бо́жiя:

 

...то покаянием заниматься есть первейшая, наиглавнейшая цель всей человеческой жизни! Кто не занимается покаянием, тот уподобляется в жизни сей скоту безсмысленному: 

 

Пс.48:13 И человѣ́къ въ че́сти сы́й не разумѣ́, при­­ложи́ся ското́мъ несмы́слен­нымъ и уподо́бися и́мъ.
Пс.48:14 Се́й пу́ть и́хъ собла́знъ и́мъ, и по си́хъ во устѣ́хъ сво­и́хъ благоволя́тъ.


 

 

Что такое покаяние?

 

Чтобы разуметь правильно о покаянии нужно следующее:

  1. Знать что Бог хочет от нас - разуметь Закон, что можно, а что нельзя; Человек даже понять Закон правильно без Бога не может. Усвоение истины, которую оставил нам воплотившийся Христос происходит либо через поучения  от человека, который научен Богом, либо поучение от Бога, т.е нужно самому стать Его учеником.
  2. Как это исполнить;
  3. Как узнать, произошло ли покаяние. В какой мы стадии на данный момент находимся.

 

1. Бог хочет, чтобы мы научились от Него понимать, что такое есть хорошо и что такое плохо, дабы просто не поубивали друг друга во зле, подобно Каину, убившему своего брата, и могли в Новом Мире ( о котором говорится в  Символе Веры, 12 стих: Жизни будущего Века) существовать в  мире и Любви.

 

Быт.3:22 И рече́ Бо́гъ: се́, Ада́мъ бы́сть я́ко еди́нъ от­ На́съ, е́же разумѣ́ти до́брое и лука́во­е: и ны́нѣ да не когда́ простре́тъ ру́ку свою́ и во́зметъ от­ дре́ва жи́зни и снѣ́стъ, и жи́въ бу́детъ во вѣ́къ.
 

С тех пор, со времени преступления Адама, праотца всех живущих на земле, человек возжелавший уподобиться Богу, теперь индивидуально на своей шкуре познает, что такое добро, а что  есть зло. 

Сам человек в этих вопросах разобраться не в состоянии. Свидетельство тому все, кто жил во времена действия Ветхого Завета... Без Меня не можете ничего:

 

Ин.15:4 Бу́дите во Мнѣ́, и А́зъ въ ва́съ. Я́коже розга́ не мо́жетъ плода́ сотвори́ти о себѣ́, а́ще не бу́детъ на лозѣ́, та́ко и вы́, а́ще во Мнѣ́ не пребу́дете.
Ин.15:5 А́зъ е́смь лоза́, вы́ [же] ро́ждiе: [и] и́же бу́детъ во Мнѣ́, и А́зъ въ не́мъ, то́й сотвори́тъ пло́дъ мно́гъ, я́ко безъ Мене́ не мо́жете твори́ти ничесо́же:
Ин.15:6 а́ще кто́ во Мнѣ́ не пребу́детъ, изве́ржет­ся во́нъ, я́коже розга́, и изсы́шетъ: и собира́ютъ ю́ и во о́гнь влага́ютъ, и сгара́етъ:
Ин.15:7 а́ще пребу́дете во Мнѣ́ и глаго́лы Мо­и́ въ ва́съ пребу́дутъ, его́же а́ще хо́щете, проси́те, и бу́детъ ва́мъ:
Ин.15:8 о се́мъ просла́вися Оте́цъ Мо́й, да пло́дъ мно́гъ сотворите́, и бу́дете Мо­и́ ученицы́.

 

Апостол Павел раскрывает нам в послании к Ефесянам, что хочет Бог:

 

Еф.1:7 в Котором мы имеем искупление Кровию Его, прощение грехов, по богатству благодати Его,
Еф.1:8 каковую Он в преизбытке даровал нам во всякой премудрости и разумении,
Еф.1:9 открыв нам тайну Своей воли по Своему благоволению, которое Он прежде положил в Нем,
Еф.1:10 в устроении полноты времен, дабы все небесное и земное соединить под главою Христом.
Еф.1:11 В Нем мы и сделались наследниками, быв предназначены к тому по определению Совершающего все по изволению воли Своей,

 

Итак, живущие в мире нынешнем проходят испытание, заключающееся в добровольном служении Христу, для построения нового мира, который будет после Страшного Суда. Кто покорится Богу и исполнит Его волю, тот станет наследником будущей земли. Об этом сказано прикровенно тут: 

 

Мф.25:14 Я́коже бо человѣ́къ нѣ́кiй от­ходя́ при­­зва́ своя́ рабы́ и предаде́ и́мъ имѣ́нiе свое́:
Мф.25:15 и о́вому у́бо даде́ пя́ть тала́нтъ, о́вому же два́, о́вому же еди́нъ, кому́ждо проти́ву си́лы его́: и отъи́де а́бiе.
Мф.25:16 Ше́дъ же прiе́мый пя́ть тала́нтъ, дѣ́ла въ ни́хъ и сотвори́ другі́я пя́ть тала́нтъ:
Мф.25:17 та́кожде и и́же два́, при­­обрѣ́те и то́й друга́я два́:
Мф.25:18 прiе́мый же еди́нъ, ше́дъ вкопа́ [его́] въ зе́млю и скры́ сребро́ господи́на сво­его́.
Мф.25:19 По мно́зѣ же вре́мени прiи́де господи́нъ ра́бъ тѣ́хъ и стяза́ся съ ни́ми о словеси́.
Мф.25:20 И при­­сту́пль пя́ть тала́нтъ прiе́мый, при­­несе́ другі́я пя́ть тала́нтъ, глаго́ля: го́споди, пя́ть тала́нтъ ми́ еси́ пре́далъ: се́, другі́я пя́ть тала́нтъ при­­обрѣто́хъ и́ми.
Мф.25:21 Рече́ же ему́ госпо́дь его́: до́брѣ, ра́бе благі́й и вѣ́рный: о ма́лѣ бы́лъ еси́ вѣ́ренъ, надъ мно́гими тя́ поста́влю: вни́ди въ ра́дость го́спода тво­его́.
Мф.25:22 Присту́пль же и и́же два́ тала́нта прiе́мый, рече́: го́споди, два́ тала́нта ми́ еси́ пре́далъ: се́, друга́я два́ тала́нта при­­обрѣто́хъ и́ма.
Мф.25:23 Рече́ [же] ему́ госпо́дь его́: до́брѣ, ра́бе благі́й и вѣ́рный: о ма́лѣ [ми́] бы́лъ еси́ вѣ́ренъ, надъ мно́гими тя́ поста́влю: вни́ди въ ра́дость го́спода тво­его́.
Мф.25:24 Присту́пль же и прiе́мый еди́нъ тала́нтъ, рече́: го́споди, вѣ́дяхъ тя́, я́ко же́стокъ еси́ человѣ́къ, жне́ши, идѣ́же не сѣ́ялъ еси́, и собира́еши идѣ́же не расточи́лъ еси́:
Мф.25:25 и убоя́вся, ше́дъ скры́хъ тала́нтъ тво́й въ земли́: [и] се́, и́маши твое́.
Мф.25:26 Отвѣща́въ же госпо́дь его́ рече́ ему́: лука́вый ра́бе и лѣни́вый, вѣ́дѣлъ еси́, я́ко жну́ идѣ́же не сѣ́яхъ, и собира́ю идѣ́же не расточи́хъ:
Мф.25:27 подоба́­ше у́бо тебѣ́ вда́ти сребро́ мое́ торжнико́мъ, и при­­ше́дъ а́зъ взя́лъ бы́хъ свое́ съ ли́хвою:
Мф.25:28 воз­ми́те у́бо от­ него́ тала́нтъ и дади́те иму́щему де́сять тала́нтъ:
Мф.25:29 иму́щему бо вездѣ́ дано́ бу́детъ и преизбу́детъ: от­ неиму́щаго же, и е́же мни́т­ся имѣ́я, взя́то бу́детъ от­ него́:
Мф.25:30
и неключи́маго раба́ вве́рзите во тму́ кромѣ́шнюю: ту́ бу́детъ пла́чь и скре́жетъ зубо́мъ. Сiя́ глаго́ля воз­гласи́: имѣ́яй у́шы слы́шати да слы́шитъ.
 

Апостол Павел учит нас самих познавать, что есть Воля Божия:

 

Еф.5:17 Сего́ ра́ди не быва́йте несмы́слен­ни, но разумѣва́йте, что́ е́сть во́ля Бо́жiя.
 

А вот как её уразуметь, как познать, про сие сказано прикровенно, так что не каждый найдёт, разберётся, усвоит и тем более исполнит. Это уже есть некое познание Бога, разумение Его Воли, не так ли? А Бог не познаваем в принципе Своими тварями, если Сам не откроет о Себе. И вот это откровение Бога  о Себе сообщается человеку через Премудрость Божию. Апостол Павел говорит о даровании Премудрости Божией  всем людям, как о великой Тайне, которая была прежде скрыта, но ныне Христом открывается людям:

 

Еф.3:8 Мнѣ́ ме́ншему всѣ́хъ святы́хъ дана́ бы́сть благода́ть сiя́, во язы́цѣхъ благовѣсти́ти неизслѣ́дован­ное бога́т­ст­во Христо́во
Еф.3:9 и просвѣти́ти всѣ́хъ, что́ е́сть смотре́нiе та́йны сокрове́н­ныя от­ вѣко́въ въ Бо́зѣ, созда́в­шемъ вся́ческая Иису́съ Христо́мъ,
Еф.3:10 да ска́жет­ся ны́нѣ нача́ломъ и власте́мъ на небе́сныхъ Це́рковiю многоразли́чная прему́дрость Бо́жiя,
Еф.3:11 по предложе́нiю вѣ́къ, е́же сотвори́ о Христѣ́ Иису́сѣ Го́сподѣ на́­шемъ,
Еф.3:12 о Не́мже и́мамы дерзнове́нiе и при­­веде́нiе въ надѣ́янiи вѣ́рою Его́.

 

Прем.9:17  Волю же твою кто позна, аще бы не ты далъ еси премудрость и послалъ еси Духа святаго тво­его от­ высоты?

 

И "технология" получения Премудрости такая (да вы её знаете): Это участие в Таинстве Евхаристии Причащение Тела и Крови Христовой, а кроме этого навык сохранять в Себе Духа Святого...

Именно исполняя Волю Божию мы сохраняем в себе сокровище Духа Святого к просвещению нашего разума:

 

2Кор.4:6 я́ко Бо́гъ рекі́й изъ тмы́ свѣ́ту воз­сiя́ти, и́же воз­сiя́ въ сердца́хъ на́шихъ, къ просвѣще́нiю ра́зума сла́вы Бо́жiя о лицы́ Иису́съ Христо́вѣ.
2Кор.4:7 И́мамы же сокро́вище сiе́ въ скуде́льныхъ сосу́дѣхъ, да премно́же­с­т­во си́лы бу́детъ Бо́жiя, а не от­ на́съ:

 

Ни Патриарх, ни митрополиты, ни священники, ни президент, ни политики, понимаете?....нас научают. Не от человеков ведение и разум, а от Господа научение о том, что есть правда, а что ложь.   А от знания сего и поступки, которые кажутся человеку мирскому безумием.

Посему и Апостол говорил о себе:

1Кор.4:3 Для меня очень мало значит, ка́к судите обо мне вы или ка́к судят другие люди; я и сам не сужу о себе.
1Кор.4:4 Ибо хотя я ничего не знаю за собою, но тем не оправдываюсь; судия же мне Господь.

 

ибо о делах человека судит Господь, ежедневно и еженощно. Поэтому, человеку разумеющему, всё равно, что говорят о нём люди.

Итак, Премудрость. Очень важная цитата к вышесказанному. Таковую нашёл лишь одну в Писании, раскрывающую разумение о том, что Премудрость научает человека какова есть правда для человека на данный момент, в конкретный эпизод жизни, при принятии решения, чтобы не согрешить:

Притч.8:20 Въ путе́хъ пра́вды хожду́ и посредѣ́ сте́зь оправда́нiя живу́,
Притч.8:21 да раздѣлю́ лю́бящымъ мя́ имѣ́нiе, и сокро́вища и́хъ испо́лню благи́хъ.–

 

Притч.8:21a –А́ще воз­вѣщу́ ва́мъ быва́ющая на вся́къ де́нь, помяну́, я́же от­ вѣ́ка, исчести́.
 

 

 

Категория: Богословие | Просмотров: 193 | Добавил: Георгий | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar